Arsip

Archive for the ‘Uncategorized’ Category

Perfect Android Apps: My Top Choices

Maret 24, 2011 23 komentar

Connect Bot
Connect Bot is really an absolute must-have application for anybody that works with Unix and Linux servers. This app can be described as very decent and in a position secure shell client with the Android phone. Connect Bot is an SSH Client with the Android Phone which lets you connect to remote servers directly through your hand-held device.

Ping
This really is another top Android app for anybody that works with networked desktops. Need to know when your web server is all set? Ping will let you check through your Android phone. This application does precisely what it says, it lets you send ICMP pings with a server from your Google android phone.

App Manager
App Manager is really an Android application that will make managing your applications less difficult. It allows you that will backup unprotected applications for your SD card. It will also assist you to easily uninstall an application and then to reinstall an application through your SD card.

Bar Passcode Scanner
This Android application uses the camera inside your phone to read watering hole codes. This application flows both UPC style watering hole codes and QR computer codes. This application works along with other Android applications for example the Amazon application to lookup information and prices about products.

Got to Can
If you use Chris are friends . Allen’s Getting Things Accomplished organizational system, you will like Got to Do. This Android application utilises the core concepts of GTD to deal with tasks and projects.

Handcent TEXT MESSAGE
The default messaging practical application on Android is pretty capable nevertheless it really lacks a few capabilities like saving MMS devices. Handcent is a terrific replacement that shows email in comic style {pockets}, supports saving MMS attachments and contains virtual greetings you can send for your friends.

Snap Photo Pro player
Snap Photo Pro can be described as win at only $0. 99 with the application. This Android practical application replaces the camera practical application that ships with Google android. It features a software zoom together with a stabilization. It also reveals a grid representing a horizon and supports shifting the white balance. There is that this Android application takes improved photos than the default a.

WiFi Analyzer
If you want to see what wireless networks are about you and how robust their signals are, it is the application for you. Also, it is useful for troubleshooting Wi-Fi precisely as it shows what channel a network is using together with where various networks overlap. This may indicate secure versus offered networks.

Pic Say Pro player
Photoshop for Android ‘s still very much in a infancy but Pic Say Pro is really an Android application who has a number of photo using features. Even the free lite version outperforms today’s incarnation of Photoshop designed for Android. This is essential for editing your photos over the Android.

Shazam
I absolutely adore music. And I love finding audio. Shazam is an Android application which may listen to some music at a club or over the radio and identify a title, the album and also the artist performing it. Shockingly, it is extremely adequate and works even about non-English songs.

There are a number of Android applications available at present. Some are clearly greater than others. My top 10 Google android applications include networking applications, replacements for some within the default Android applications, a photograph editor, organizer and popular music application. These top 10 Android applications can provide a great start along with your Android mobile device.

Kategori:Uncategorized

ipad device Examine : Most of Her Cold {and|together with|and addit

Maret 22, 2011 5 komentar

A ipad with Apple company, which was launched within April of 2010, will be an fantastic together with very affordable capsule computer that executes every one of the everyday assignments if you have a typical computer might. A ipad has built within wireless, a superior distinction camera together with so many more unbelievable functions which will only be ready to speak about a few in this case!

For everybody who is enjoy us, you’re some supporter of all the best and newest devices consequently needless to say in the event the ipad tablet pc arrived on the scene As i ended up being pretty much drooling over the application. The following element can be wonderful in my opinion. It is actually properly designed, not necessarily bulky or embarrassing and is particularly very user friendly before it starts. Opinion the application appeared to be a huge version of the iphone 4, i as well own and couldn’t live not having. A challenging decanter or glass overlay on the touch screen usually requires a significant winning over plus the overall bundle can be assembled really steadily. It is actually about like convenient like every present-day mini netbook computer computer, although contains a strategy more time wide variety life.

Listed below are some of the features of this ipad that are worthy of referfing to:

720p Hi-Def Camera
Whilst the initial new release ipad do not appear with some camera, the apple company rapidly rectified this together with added want you to your second new release once it was subsequently launched. It truly contains a entry and then a rear end looking at camera lense so it’s possible to require typical pictures along with find out that which you be like when taking your snapshot!

802. 11 Wireless Ability
Similarly to newest appliances, this ipad tablet pc has built within wireless which will find alerts with every obtainable hotspot globally together with allow you to see the world wide web, examine anyone e-mail, zynga or participate in people flash games that we’ve consequently addicted to! Additionally there is a current wifi+3g version which often assures faster velocities.

Highly developed Artwork
A ipad has one awesome sharp graphics food up to speed, along with being quite able to handle everyday materials strenuous brand-new games together with applications. Playing videos together with flicks can be described as wind about this unit as a result of this customized model.

Longer Battery Existence
In the event that there are a very important factor unfavorable for the seashore of brand-new convenient scientific devices, it may be this wide variety life. The need to give up together with charge phones together with desktops right after only a few hours useful might be a problems. A ipad, in contrast, can get up to and including extensive five hours for a passing fancy charge as a result of an exceptionally smart operating system and then a model this is quite successful.

Kategori:Uncategorized

PINDAH RUMAH

September 20, 2009 2 komentar

blog ini telah berpindah di ariyanto.com ..terima kasih atas partisipasi dan kesedian teman-teman berbagi kisah dan manfaat di blog ini.

ariyanto

Kategori:Uncategorized

Minggu Ceria(Nggak Penting)

April 26, 2009 3 komentar

Hmmm..Minggu ini Harus Ceria….
SUdah kuawali dengan beberapa kegiatan yang agak konyol tapi ternyata membuat hati lebih enak dan berbeda. Ya, karena semalem gak tidur, kuputuskan nanti saja deh tidurnya. lagian kemarin ketiduran jam 3 sore sampai jam 11 malem, (edan yah??)hehehe…
Dan sekarang mataku masih terasa seger. eiya,berhubung dengan minggu cerita, tadi pagi aku dah nglakuin hal konyol tapi positif lho!!(dikit sombong boleh khan???)hehehe..
sampai jam sembilan ini, sambil utak-atik blog yang dari dulu belum berkembang, aku sudah melakukan beberapa pekerjaan yang bisa dibilang jarang sekali kulakukan.
Nyapu halaman, diliatin cewek-cewek yang lari pagi, ibu-ibu yang beli nasi kuning, hahahaha….kayaknya aku mendengar bisikan hati mereka ” kumat apa nih anak yah??” terus yang lain gini ” waduuuhhh,,,jarang-jarang nih, jadiin mantu ahh..” wakakakakak…
selanjutnya, mencuci baju-baju yang udah kotor dan layak di museumkan, bersih-bersih dan mandi.
setelah mandi, ternyata aku merasa ada sesuatu yang aneh dalam diriku. ada rasa puas dan senang yang kurasakan setelah melihat hasil pekerjaanku. hmmm..lumayan!!!!
Nah, dari perasaan yang kudapat sampai detik ini, kurangkum deh tips Baca selanjutnya…

Seorang Pembimbing

April 12, 2009 9 komentar

ini tentang pencarian seorang pembimbing tepat, yang nasehat-nasehatnya bisa dijadikan panduan dalam menghadapi persoalan-persoalan. entah itu masalah agama, pendidikan, atau segalam macam persoalan..karena pembimbing yang pandai belum tentu tepat untuk setiap individu yang berbeda.

ary rasa kita memang membutuhkan seorang pembimbing saat berjalan menapaki kehidupan, kita tidak bisa sendirian. kita butuh pendapat, masukan, nasehat, dan kritik dari orang yang lebih mampu.

ary hanya ingin mengucapkan terima kasih kepada mas Nanda di Bandung yang sudah menyempatkan waktunya untuk membalas email-email ary, yang bisa membuat ary semangat lagi untuk berjalan di atas rel hidup yang pasti tidak selalu lurus.

thank buat mas nanda, makin maju dan sukses selalu

Selamat Jalan (De’q)

Maret 8, 2009 29 komentar

Hemm…baru bisa nih ceritain ini. Curhat pribadi yang semoga bisa diambil manfaatnya. Gimana yah??mulai dari mana yah??

dari sini aja yah,,Ya begitulah seperti judul yang kubuat ” Selamat Jalan Kekasih”

Baru beberapa hari yang lalu aku mengganti tema wordpressku, dengan harapan ada nyawa dan semangat baru. ternyata, ada dampaknya juga tho terhadap kehidupan cintaku??hehehe…

Yah,,tepatnya hari Jumat kemarin, aku dan ce spesial dalam hidupku sepakat untuk mengambil jalan masing-masing. Hmmm,,,kenapa yah???Karena aku belum bisa membuatnya bahagia tentunya. Namanya Yuli, anak kebidanan di Purwokerto, yang dulunya adalah adik kelas SMAku..Orangnya cantik, putih, baik banget. Hmm…Co semester 6 yang mendapatkan hatinya insyaAllah akan bahagia sekali dengannya. Amiiiiiiiinn!!!!!

Ce Terbaik (Calon Bidan Lho!!)

Yuli itu terlalu baik sampai – sampai aku bingung menghadapinya. dia satu-satunya ce paling sabar dalam menghadapi tingkahku, (sampai saat ini)..Yuli juga paling nurut kalau usulku ada unsur kebaikannya. Sebetulnya dia tipe ce idaman banget..kenapa bisa pisah yah???

Itulah kesalahanku. Aku tak pernah mempedulikannya, bahkan aku tak sanggup sekedar menyapanya di pagi hari melalui sms. bahkan tak ada komunikasi yang jelas antara aku dan dia. tak ada komitmen yang jelas antara aku dan dia, yang ada hanya dia bilang sayang sama aku, dan aku sayang sama dia. aku benar – benar tidak ingin menyakitinya lagi, ternyata apa yang aku lakukan justru menyakitinya.

Emang ary ngapain sih??Yah,,aku bilang kalau untuk sementara waktu aku ingin konsentrasi terhadap apa yang sedang aku cita-citakan. aku ingin totalitasku tak terusik oleh apapun, termasuk ce..Dan hal itu membuatku melupakan orang yang selama ini sangat peduli padaku. Sampai berbulan-bulan aku tak pernah memberi kabar.

Aku hanya mengatakan kalau dia itu spesial dalam hidupku, tapi aku tak pernah memperlakukannya secara spesial. itu juga bagian dari kebodohanku. kebodohan yang sudah terulang. yang aku tahu sekarang, cewek dan pacaran bukanlah orientasiku yang utama. aku hanya ingin membahagiakan orang tuaku dulu. aku ingin, mereka bisa tenang melihat anak sulungnya berada jauh di tempat orang. Aku ingin, mereka tak lagi bersedih karena tak bisa meluluskan keinginanku untuk melanjutkan kuliah di komunikasi. Hhmmmm….Aku tak bisa membagi hatiku untuk yang lain saat ini. termasuk Yuli. Maafkan aku, karena aku tidak bisa setengah – setengah menjalani ini semua. dan aku putuskan untuk mengejar cita-citaku. Toh kita tidak tahu barangkali Yang Diatas menakdirkan kita untuk belajar dulu, dan mempertemukan kita nanti. Atau malah mempertemukan kita dengan orang yang memang lebih cocok untuk saling mengisi kehidupan kita kelak.

masih terlalu dini semuanya, aku masih 20 tahun. masih banyak yang harus aku lakukan, tak ada alasan bagiku untuk menukarkan kebahagiaanmu dengan sebuah penantian pula. kau berhak bahagia dengan hidupmu de,,kau berhak memilih yang terbaik untukmu de..dan kau berhak untuk selalu mendapatkan tempat tersembunyi dalam hatiku.

Makasih ya untuk semuanya, Semoga co itu bisa buat ade tambah semangat kuliah, cepet kejar target, dan makin bahagia.

De, Benci dan Cinta itu sekatnya sangat tipis, jadi sewajarnyalah kita merasakannya.

Selamat Jalan De..semoga kehadirannya membuat keceriaanmu kembali.

Kunyanyikan sebuah lagu dari The Rain untukmu…

Terlalu Indah

By : The Rain

kita harus menerima bahwa
memang tak ada kisah yg bisa sempurna
seperti yg selalu diimpikan
dan mimpi tak selalu jadi kenyataan

ada awal dan ada akhirnya
yg mungkin tak dapat terurai semua
ada duka, ada bahagia
yg mungkin tak akan pernah terlupa

dan hatiku berkata

selamat jalan kekasih
manis yg berujung perih
kisah yg sungguh terlalu indah
kini semua berakhir sudah

selamat jalan kekasih
walau teramat sangat perih
namun aku pasti coba
untuk jalani ini semua

aku sekarang sudah tersenyum lagi untuk meneruskan perjalanku, tanpamu lagi……dan satu sayap takkan membuatku menyerah untuk terus melihat indahnya dunia, Ayooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!


Somewhere Only We Know

Maret 6, 2009 62 komentar

Sejak kelas 3 SMA, aku suka banget sama lagu-lagunya KEANE..pertama aku kenal lagu Everybody’s Changing, tapi akhirnya rata-rata semua lagu keane aku suka,,nah,,sekarang-sekarang ini, aku lagi suka banget ma lagu yang satu ini….klo penasaran,download aja,,,keren banget niii..

Somewhere Only We Know

Keane I walked across an empty land
I knew the pathway like the back of my hand
I felt the earth beneath my feet
Sat by the river and it made me complete

Oh simple thing where have you gone
I’m getting old and I need something to rely on
So tell me when you’re gonna let me in
I’m getting tired and I need somewhere to begin

I came across a fallen tree
I felt the branches of it looking at me
Is this the place we used to love?
Is this the place that I’ve been dreaming of?

Oh simple thing where have you gone
I’m getting old and I need something to rely on
So tell me when you’re gonna let me in
I’m getting tired and I need somewhere to begin

So if you have a minute why don’t we go
Talk about it somewhere only we know?
This could be the end of everything
So why don’t we go
Somewhere only we know?

Oh simple thing where have you gone
I’m getting old and I need something to rely on
So tell me when you’re gonna let me in
I’m getting tired and I need somewhere to begin

So if you have a minute why don’t we go
Talk about it somewhere only we know?
This could be the end of everything
So why don’t we go
Somewhere only we know?

This could be the end of everything
So why don’t we go
Somewhere only we know?

yang penasaran dan pengin tau kaya apa lagunya, boleh lewat sini langsung download maaaaaaaasssss

semoga bermanfaat…